please wait, site is loading

Blog

Curatare senzor

Posted on: 06/04/2009 by Narcis Virgiliu | 23 Comments

Ma gandeam sa incepem saptamana cu un articol numai bun pentru criza aceasta financiara sau cu un mic “meci” intre doua variante si sa va prezint o solutie extrem de ieftina si la indemana oricui pentru curatarea senzorului.

Nu cred ca exista parinte care sa nu cunoasca beneficiile “Batistutei Sugarului” sau a “Aspiratorului Nazal”, cum nu cred ca exista fotograf care sa nu fi auzit de celebrul Green Clean pentru aspirarea particulelor de praf de pe  senzor.
Cine le cunoaste pe amandoua isi poate da seama ca functioneaza pe acelasi principiu, personal mi-am dat seama intamplator, sunt si tata, sunt si fotograf, la studio posed un set GREEN CLEAN, acasa am o fetita superba si implicit posed una bucata “BATISTUTA SUGARULUI”.

foto prezentare 1

Dupa cum veti vedea ambii “jucatori”, adica ambele sisteme de colectare sunt compuse din:

1. tub de aspiratie
2. furtun de legatura
3. vas colector
4. opritor impuritati

“In coooooltul din stanga al ringului” adica in fotografia de mai jos va prezint “puuuuuuternicul” sistem de colectare al Green Clean-ului, fara Sistemul Mini Vac, adica fara tubul sub presiune (sau spray altfel spus),  deoarece in cazul nostru doar sistemele de colectare sunt importante, tubul spray inlocuindu-l cu un aspirator de 1500 W.

003_dsc91761

“In coooooltul din dreapta” adica tot mai  jos avem “biata” “Batistuta a Sugarului” in termeni populari sau “Aspiratorul Nazal” in termeni medicali.  La pretul de numai 48 ron ea se prezinta tot ca un sistem de colectare, venind la pachet fara tub sub presiune deoarece  se monteaza pe aspiratorul pe care orice gospodina il detine acasa sau orice fotograf de studio il are ascuns dupa usa sau prin cine stie ce colt de studio.

002_dsc91151

“Va roooog sa va pregatiiiiiti, incepeeeeee runda I, sunt curios cine va castigaaaaaa la final !”

Vom atasa “Aspiratorul Nazal” pentru bebelusi la aspiratorul de camera si-n clipa urmatoare avem un produs asemanator Green Clean-ului fara sa fie nevoie sa reinventam roata, “Batistuta Sugarului” fiind  inventata acum multi ani, deci de ce sa n-o folosim, e adevarat ca a “imbatranit” si ca este vechi sistemul, dar functioneaza al nabii de bine, personal cred ca mult mai bine.

004_dsc9150

013

Un alt avantaj care din punctul meu de vedere  nu trebuie neglijat este ca pe aspirator putem face reglaje de absortie, fie chiar pe teava, fie direct de pe aspirator.

Sunt situatii si situatii dar nu trebuie sa le uitam pe acelea in care particulele de praf au capatat aderenta si sunt mai greu de desprins, nu vorbesc de situatii in care clar trebuie folosita spatula, deci este un lucru nemaipomenit ca in functie de necesitate marim sau micsoram puterea de absortie .

005_dsc9170

006_dsc9155

Instructiuni: nu se atinge senzorul cu varful tubului de aspiratie.

Avantaje:  in afara de cel financiar, este ca datorita puterii mai mari de absortie nu trebuie sa plimbi varful colector al tubului de aspiratie la 1 mm deasupra senzorului ca la GREEN CLEAN ci se poate si la 5mm, se poate si la 10 . Puterea de vacuum este constanta si nu scade dupa mai multe utilizari .

Dezavantaje: nu este un sistem cu care sa pleci in excursie decat daca la cabana unde esti cazat te asteapta si un aspirator. Operatia de colectare a prafului este recomandat sa se execute intr-un mediu inchis, gen atelier foto, studio, camera, e.t.c

“Fluieeeer finaaaal,  meciuuuuul s-a terminat, arbitrii” va rog sa-mi spuneti cine a castigat !

23 Responses

  1. Barbu — 06/04/2009 at 05:45

    Și pentru cei care (încă) nu sunt tați, de unde luăm „batistuța”?
    Aspirator găsim și singuri :)

    Reply
    • admin — 06/04/2009 at 05:52

      :-) Na, acum ce sa-ti urez, sa devi tatic, sau sa-ti spun direct de unde s-o iei fara sa te legi la cap cu un bebelush urlator acasa ? Hai sa-ti spun Barbu, o gasesti la orice farmacie 😉

      Reply
  2. piticu — 06/04/2009 at 09:24

    De obicei curăţarea sensorului trebuie făcută într-un mediu cu cît mai puţine particule de praf şi tot de obicei acest mediu se găseşte în banala baie faianţată.

    Încă un tip: nu faceţi cum face Narcis în utima poză, ci ţineţi camera cu fundul în sus, respectiv cu sensorul în jos 😉

    Singura chestie de care mi-e puţin frică la metoda asta de curăţare a sensorului este că, cel puţin în teorie, e posibil să apară tensiuni electrice datorită frecării. Adică îmi aduc aminte de o carte pe care am citit-o eu cînd eram mic, scrisă de unu Scott Mueller, în care se interzicea cu desăvîrşire curăţatul de praf al interiorului unui calculator cu tuburi de aer comprimat, din acelaşi motiv.

    Reply
  3. admin — 06/04/2009 at 09:56

    “Piticule” sa inteleg ca trebuie sa-l cureti stand in pozitie orizontala, pe spate, cu camera deasupra fetei si cu lampa de birou eventual tot pe podea orientata catre tavan ? C’mooon, super incomod, iti dai seama ! Eu stiu ce vrei tu sa spui, e ok la schimbare de obiectiv dar la curatare e super incomod .

    Reply
  4. piticu — 06/04/2009 at 09:59

    Nu a zis nimeni că treaba asta trebuie să fie „comodă“. Dacă stau bine să mă gîndesc e chiar mai bine aşa, ne-comodă, pentru că te ţine cu atenţia în priză şi nu rişti să faci greşeli. Hihi…

    Reply
  5. Alin Popescu — 06/04/2009 at 10:08

    Eu pana nu vad la tine tati, nu bag aspiratorul nici in ruptul capului in aparat :) Nu de alta.. da e foarte intimidanta numai ideea, dapai si practica.

    Ideea e inaltatoare si foarte practica si la indemana. Trebuie doar sa ma conving un pic si o sa o aplic… mai ales ca in curand o sa am si eu in casa vrand-nevrand aceasta Batistuta :)

    Ca sa inchei, te consider un mare “Cutezator”, sa ai tu curajul sa alaturi un aspirator (si nici macar unul de firma 😛 )unui D3 de mi se inmoaie picioarele cand vad :)

    Reply
  6. Marius — 06/04/2009 at 11:47

    Poate aspiri senzorul cu totul ….

    Reply
  7. Gabriel Nita — 06/04/2009 at 12:25

    Interesanta ideea: cred ca o sa o pun in aplicare cat de curand. :)

    Reply
  8. admin — 06/04/2009 at 13:42

    Intrebare, daca unui copil nu-i face rau si nu-i absoarbe creierii prin nas atunci cum ar putea sa absoarba senzorul ? :-)))))

    Reply
  9. […] legat de subiect, tot o fapta buna a facut si Narcis, cu al sau post de azi, unde ne invata cum sa scapam de praf pe senzor printr-o metoda mai putin […]

    Reply
  10. Theo — 07/04/2009 at 00:07

    Ha ha ha … eu ii dau dreptate lui Narcis la partea cu creierii copilului, ca am folosit si eu metoda cu fetita mea … cat despre senzor, am un prieten care si-a curatat Canon 300D-ul candva cu bluza de pe el si tot facea poze culareanu … sunt de acord ca nu iti poti forta destinu daca te arunci odata pe zi de la etajul 2 si speri sa scapi de fiecare data, dar parca nici cei care se spalau pe maini mereu inainte de masa n-au scapat de raceli in copilarie …

    Cu alte cuvinte, merg pe mana lui Narcis cu metoda asta …

    Reply
  11. guraialomitei — 07/04/2009 at 12:17

    sa cureti senzorul cu metoda descrisa, mi se pare ok. da’ cu mucii din nas nu prea sunt de acord. tipa nepota-miu ca din gura de sarpe, de-aia mi se pare teroare curata…

    Reply
  12. Barbu — 08/04/2009 at 04:34

    Brr… Nu comentez batistuța, revin doar ca să mulțumesc pentru pont :)

    Reply
  13. Stefan Isarie — 09/04/2009 at 15:02

    Interesantă metodă de curăţare… o să o aplic în curînd. Bebe, checked! Praf pe senzor, checked! Batistuţa, checked!

    PS. Pentru cei care nu au bebe, sa ştiţi că Batista Bebeluşului este un “colac de salvare” foarte bun în anumite situaţii şi nu-i face nici un rău celui mic!

    Reply
  14. Renato — 10/04/2009 at 13:06

    Pt. Alin:
    Daca aspirarrea ti pare act de cutezanta, atunci curatirea cu scotch cum este ?

    Reply
  15. gigi contra — 10/04/2009 at 20:56

    Gata incerc si io. Virgilica adu si mie aparatul joi dimineata. Da sa-mi zici daca e d3 d3x sau d3y. Ba, daca nu merge si se duc mucii invers e bafta ta!. Te apuci de curatenie la domiciliu ca-ti ramane aspiratorul.

    Reply
  16. DanCj — 11/04/2009 at 20:39

    Multumesc de idee, nu m-am gandit la asa ceva pana acum ! Am o pompa cu care mai suflu aer la senzor, insa dupa ceva vreme praful reapare. Odata cu curatenia de paste o sa ii vina randul si la aparatul foto.

    Reply
  17. svb — 12/04/2009 at 20:04

    Piticu, teoretic nu e necesara tinerea aparatului invers… aspirarea folosind aceasta metoda, se poate face si de la 2 cm… deci e destul de improbabil sa apuce sa mai intre praf intre timp.
    Tehnica e destul de eficienta, clar mult mai ieftina decat alte variante. Eficienta e clar mult mai buna, datorita puterii de aspirare.
    Distractie placuta tutror la teste!

    Reply
  18. […] o metoda "interesanta" de curatare a senzorului aici __________________ Canon 400D || Canon 10-22mm f/3.5-4.5||Canon 430Ex Bloc Operator […]

    Reply
  19. Ioan — 19/04/2009 at 00:44

    Metoda cu aspiratorul am incercat-o si eu de mai multe ori, in special dupa ce trag afara in locatii prafoase. Cu o singura mentiune, scot sacul de praf al aspiratorului si dau si cu carpa un pic pe acolo.
    Si apropo…daca nu aveti “batista bebelusului” puenti-o de un bebe si obligat-fortat o sa aveti si “batista bebelusului” dar cumparata pe alt capitol bugetar… :)

    Paste Fericit si Lumina buna!

    Reply
  20. Danut — 27/04/2010 at 11:45

    Absolut genial !
    Merge si la Canon …
    Simplu , economic si rapid .
    Acum am redescoperit articolul si locul unde era “batista” .

    Reply
  21. niklas — 06/01/2011 at 17:29

    Salut,

    Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat, pls?

    Am un Olympus E-400 si nu gasesc nicaieri o firma/persoana care sa-mi curete senzorul. La service Olympus mi-aus spus ca trebuie sa il tirmita la Praga…..La result (Nikon, Canon, f64 etc.) au spus ca nu se baga..

    Aveti vreun sfat, o recomandare? Nu as vrea sa-l curat eu…

    Merci mult!

    Reply
  22. Curatare Calculator — 26/03/2014 at 09:46

    Great article…thanks!!

    Reply

Leave a Reply to Gabriel Nita Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 3 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>