please wait, site is loading

Blog

“Tribal Smoke” part I

Posted on: 18/03/2009 by Narcis Virgiliu | 8 Comments

“Buna ziua, sunt “fotograf” amator,  as dori sa stiu daca nu e prea mare secretul, in cazul albumului “Tribal Smoke” ce surse de fum ati folosit, si cum ati luminat fumul sau daca aveti vreun link spre un tutorial de genul acesta.

Multumesc anticipat, Mihai Stan”

Ma intreba domnul Mihai acum vreo doua saptamani, imi cer scuze cu ocazia aceasta ca l-am lasat sa astepte dar am fost foarte ocupat . Prezint schita de lumina mai jos, iar ca sursa de fum, cel mai bun si mai “dansant” mi-a parut fumul dat de betisoarele parfumante, nici tamaia si nici fumul de tigara nu se compara cu cel de betisoare parfumante .

Alte detalii, camera: Hasselblad 503 CW cu obiectiv Zeiss Makro Planar CFE 4/120 mm si uneori Nikon D3 cu obiectiv Micro-Nikkor AF-S VR ED 105mm f/2.8G IF ; timp de expunere 1/250 ; diafragma 16

lighting-diagram-1237360155

 

001-tribal-smoke

 

002-tribal-smoke

 

024-tribal-smoke

 

003-tribal-smoke

 

004-tribal-smoke

 

009-tribal-smoke

 

021-tribal-smoke

 

 

8 Responses

  1. Florin — 18/03/2009 at 12:24

    Cuane, eu as recomanda 1/500 ca timp, mai ales pentru cei ce fotografiaza pe digital. In plus, daca vrei sa obtinem un fum care are volum, e “mai material”, suporta chiar umbra si nu este asa de superflu, atunci una din cele doua lumini sa fie cam la dublul puterii celeilalte.
    Am mai observat o chestie care modifica substantial aspectul general. Una din lumini sa nu fie in spatele sursei de fum si in acelasi plan cu fumul fata de aparatul foto.
    Acum depinde de cum vrei sa iasa treaba. A, si poti folosi filtre color pe lumini, pentru ca fumul accepta si preia culoarea.

    Reply
  2. admin — 18/03/2009 at 12:34

    Sigur Cuane se poate realiza asta cu Hasselblad ca nu esti limitat de sincronul de blitz, deci te poti duce la 1/500, dar la Nikon e altceva ca ai maxim 1/250 sincron, sau renunti la luminile de studio si o faci cu blitzuri dedicate adica Nikon si-n cazul asta n-ai treaba cu sincronul, totusi nu-ti imagina ca fumul ala se misca precum Shumy pe pista il ingheti oricum si la 1/60 .
    In privinta puterii luminilor ai dreptate nu am intrat in aceste amanunte dar desigur asta este puterea cea indicata de tine, deci diferente de putere satnga dreapta de una sau doua trepte.
    Cu filtrele nu stiu ce sa zic ma abtin, nu prea mi-ar placea sa vad un fum rosu turbat, e chestie de gust, poate unora le place, pot incerca desigur !

    Reply
  3. Florin — 18/03/2009 at 18:04

    Normal, apropos de timp de expunere, ma refeream la lumina continua.
    Cu culorile poti experimenta, o sa vezi ca pot iesi niste chestii absolut surprinzatoare. Mai ales daca folosesti filtre diferita, in spoturi inguste, o sa obtii reflexe de culoare sau combinatii pe fum superbe. Si imposibil de obtinut cu matraseli prin photoshop si alte magarii.

    Reply
  4. Barbu — 18/03/2009 at 18:14

    Mulțam pentru explicația asta, cât și pentru celelalte. Nici nu știu cât de potrivit ar fi să scriu „thank you” la fiecare post (și la fiecare imagine), dar… Iaca, măcar aici.

    O chestie interesantă în fum, dar și pe suprafețe curbe (cum e cea cu omuleții): dacă folosești lumini fără softbox, poți pune foi de polarizare pe reflectoare (evident, dacă au modelling light e chiar floare la ureche). Și pe softbox se poate pune, dar mi-e groază să mă gândesc cât ar costa o folie măcar de 60x60cm… Dacă se pune pe o lumină sau pe mai multe un filtru colorat și deasupra polarizator, iar pe obiectiv alt polarizator, se poate crea un joc de culori reglabil în cele mai mici amănunte. Încearcă înainte să boscorodești, cel mai simplu e prima oară pe suprafețe curbe :)

    Reply
  5. Alin Popescu — 18/03/2009 at 19:21

    Tocmai ma pregateam sa te corectez Florin, dar am vazut apoi comentariul al doilea legat de lumina continua. Ai scapat :)

    Cand se folosesc blituri in bezna, poti sa tragi si cu 1/500 si cu 1/8, tot aia ala e. Importanta e diafragma folosita si durata blitului.

    Se stie ca astea mari, de studio sunt puturoase, asa ca o alta sugestie ar fi sa folositi blituri mici, speedlight-uri gen SB-urile Nikon. Astea au o viteza fantastica si sunt destul de puternice daca sunt aproape.

    Reply
  6. radu pana — 18/03/2009 at 20:47

    adevarul e ca nu iese fum fara foc, te rog sa te gandesti si la infocati si sa imi explici si mie cum pot sa pozez focul mai ales noaptea, multumesc frumos

    Reply
  7. Florin — 19/03/2009 at 11:37

    Adevarul e ca nu exista retete si nici nu cred ca e indicat sa se dea vreo reteta. Fotografierea fumului (sau flacarilor) este atat de deschisa creativitatii ca nici nu-ti vine sa scrii de vreo solutie sau scheme de iluminat.
    Stii, e cam ca la fotografiatul apei. Cum o vrei: laptoasa, sticloasa, impietrita, superflu, arsa-fara detalii texturale, cu texturi, delicata, cuminte sau dinamica, tumultoasa etc etc.
    Apa, fumul, flacarile sunt subiecte cu un dinamism extrem, au viata, au propriul caracter. De exemplu una e flacara data de lemn, alta e de benzina, alta e a hartiei.
    Poti sa le faci la lumina ambientala sau cu 2 tone de lumina artificiala. Gandeste-te ca e de ajuns sa schimbi cu cateva grade unghiul de cadere al luminilor si ai schimbat total rezultatul.
    Deci (la flacari) depinde de ce vrei sa obtinem.

    Reply
  8. Catalin Pop — 03/07/2011 at 00:13

    @radu pana: din cate stiu eu … focul nu trebuie iluminat, asa ca pune aparatu intr-un mod semi-auto … vezi ce setari a ales, de acolo treci pe manual si experiamenteaza!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − eight =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>